• vår erfarenhet är din trygghet
  • Vi bygger ett bättre Stockholm
  • 20 år i branschen ger resultat

Högre krav från framtidens kunder

Onsdag 3 januari 2018

Janne Wieger har erfarenheter från Swedavias projektverksamhet på Bromma och ser med nya ögon på Backstroms verksamhet. Det hon ser är ett företag som är extremt duktigt på att utföra arbeten och på kunskapsöverföring. Kompetenta medarbetare med gedigen yrkeserfarenhet gör ett bra jobb inom företagets kärnverksamhet. Hon ser också en anläggare med höga ambitioner vad gäller att komma in i tidiga skeden, arbeta med samverkansentreprenader och partnering.

- Det är här den nya tekniska enheten som jag ansvarar för kommer in i bilden. Förutom att göra ett bra jobb inom väg och anläggning måste vi också påvisa unik kompetens inom metodval, projektering, KMA, och för våra projektverktyg, säger Janne Wieger.

Framtidens kunder kommer att ha en bredare beställarkompetens och därför ställa ökade krav på dokumentation och digitalisering. Backstroms uppgift blir att skapa trygghet för beställarna genom att guida dem genom produktionsprocessen.

- Vi vill bygga upp ett system med full  transparens som kan hantera alla typer av projekt och entreprenader. Detta kommer attställa stora krav på oss alla som jobbar i branschen.

- Vår tekniska avdelning driver just nu detta utvecklingsarbete och jag är helt övertygad om att vi med all vår samlade erfarenhet och de resurser vi har internt kommer att ha en lösning uppe inom en snar framtid.