Högre krav från framtidens kunder
Onsdag 3 januari 2018
Janne Wieger har erfarenheter från Swedavias projektverksamhet
på Bromma och ser med nya ögon på Backstroms verksamhet. Det hon ser är
ett företag som är extremt duktigt på att utföra arbeten och på
kunskapsöverföring. Kompetenta medarbetare med gedigen yrkeserfarenhet gör
ett bra jobb inom företagets kärnverksamhet. Hon ser också en
anläggare med höga ambitioner vad gäller att komma in i tidiga skeden,
arbeta med samverkansentreprenader och partnering.
- Det är här den nya tekniska enheten som jag ansvarar för kommer in i
bilden. Förutom att göra ett bra jobb inom väg och anläggning måste vi
också påvisa unik kompetens inom metodval, projektering, KMA, och för våra
projektverktyg, säger Janne Wieger.
Framtidens kunder kommer att ha en bredare beställarkompetens och
därför ställa ökade krav på dokumentation och digitalisering.
Backstroms uppgift blir att skapa trygghet för beställarna genom att
guida dem genom produktionsprocessen.
- Vi vill bygga upp ett system med full transparens som
kan hantera alla typer av projekt
och entreprenader. Detta kommer attställa stora krav på oss alla
som jobbar i branschen.
- Vår tekniska avdelning driver just nu detta utvecklingsarbete och
jag är helt övertygad om att vi med all vår samlade erfarenhet och
de resurser vi har internt kommer att ha en lösning uppe inom en snar
framtid.